عمران سازه ساختمان

ساخت وبلاگ

بتن کن چیست؟

در پروژه های عمرانی ممکن است نیاز باشد تا تغییراتی صورت پذیرد، این تغییرات گاهی در طول دوره احداث اعمال می شود و یا گاهی در زمان بهره برداری رخ می دهند. در حین عملیات تخریب بتن یا برداشتن یک دیوار بتنی علاوه بر نیاز به اطلاعات کافی در مورد روش های تخریب بتن ساختمان، دانش فنی در مورد ابزارهای مناسب و نحوه ی عملکرد هریک نیز الزامی است. تخریب بتن می تواند با استفاده از مواد شیمیایی، واترجک یا حتی دستگاه های پنوماتیکی یا هیدرولیکی چون بیل مکانیکی صورت گیرد.

روش های متفاوتی جهت تخریب سازه های بتنی وجود دارد که هر یک با توجه به شرایط سازه، نوع سازه، حجم تخریب و علت تخریب می توانند مورد استفاده قرار گیرند. یکی از بهترین روش های تخریب بتن، روش مکانیکی است.

 

 

تخریب بتن مسلح:

میتوان گفت بتن مسلح در تمام سازه های عمرانی نقش پررنگی دارد، تخریب بتن مسلح نیز می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد مانند تراکم آرماتور مدفون در بتن که نیازمند روش های تخریب مختص به خود است. از مهم ترین تاثیرات مخرب هنگام تخریب بتن مسلح بر سازه ی بتنی می توان به از بین رفتن نظم و یکپارچگی سازه و وارد شدن آسیب جدی به سایر المان ها اشاره نمود.

 

 

تخریب بتن با روش های مکانیکی:

برای تخریب بتن باید از ابزارآلات قدرتمندی استفاده کرد که بتوان با صرف کمترین انرژی و همچنین راحت‌ترین شکل ممکن تخریب را انجام داد.

در روش مکانیکی تخریب مبتنی بر اعمال نیرو و ضربه می باشد که با توجه به شرایط و ابعاد سازه بتنی می توان از آن استفاده کرد. از مزایای این سیستم ها می توان به هزینه نسبتاً پایین، سرعت کار قابل قبول و در دسترس بودن آن اشاره نمود.

استفاده از دستگاه های پنوماتیکی یا هیدرولیکی چون بیل مکانیکی می تواند باعث افزایش قدرت تخریب شود. برخی محدودیت های این روش شامل تولید صدا، گرد و غبار و لرزش است.

یکی از بهترین اعضای خانواده ابزار تخریب مکانیکی، بتن کن است که به دلیل وزن و قدرت بالایی که دارد برای عملیات تخریب مورد استفاده قرار می‌گیرد. از چکش تخریب یا بتن کن برای تخریب کردن انواع سطوح غیر فلزی مثل دیوارها، سازه‌های بتنی و … استفاده می گردد.

 

 

انواع بتن کن:

بتن کن در وزن‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود، هرچه تخریب سنگین تر باشد چکش‌هایی را مورد استفاده قرار می دهند که دارای وزن و قدرت بالاتری هستند. چکش های تخریب معمولا برقی یا پنوماتیکی هستند. چکش های برقی مشخصا با کمک جریان برق انرژی مورد نیاز خود را تامین می کنند ولی در دستگاه های پنوماتیکی با کمک فشار هوا این نیرو تامین می شود. از این رو برای تخریب به کمک این چکش های برقی از کمپرسور هوا نیز استفاده می شود.

 

در ایران عموماً بتن کن را به اسم هیلتی می شناسند، با این وجود نام هایی از قبیل کمپرسور، چکش تخریب، چکش برقی، دریل تخریب، پیکور برقی و دژبر نیز در میان مجریان و مهندسان عمرانی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

عمران سازه ساختمان...
ما را در سایت عمران سازه ساختمان دنبال می کنید

برچسب : بتن کن ,چکش تخریب ,اجاره بتن کن ,تخریب بتن ,تخریب بتن تهران, نویسنده : سجاد مجرد sajjadmojarrad بازدید : 195 تاريخ : چهارشنبه 2 تير 1400 ساعت: 14:56

راد بولت

میله ی فولادی تمام رزوه را راد، انکر راد یا راد بولت می گویند که عموماً با روکش گالوانیزه تولید می شود. از این میله ی فولادی جهت کاربری‌های متفاوت در تاسیسات ساختمان‌ها، سازه‌های فلزی، کاشت شیمیایی، نصب پلیت و ... استفاده می گردد. 

راد بولت یا انکر راد به عنوان نگهدارنده و ثابت‌کننده بنا، بسته به نوع تأسیسات یا کاربری در صنایع مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل امکان خوردگی، راد تمام رزوه را به وسیله ی عملیات روکش دهی و یا سخت کاری مقاوم می کنند. 

 

 

انواع کاربرد و موارد استفاده از راد بولت:

پرکاربردترین موارد استفاده از رادها در تأسیسات و عملیات عمرانی می باشد که به شرح زیر است:

کاربرد راد در تأسیسات:
رادها در تأسیسات جهت ساپورت گذاری به صورت تک آویز، دو آویز و چند آویز برای تثبیت کانال هوا، سینی های کابل، تجهیزات فن کوئل و دستگاه های هواساز، لوله های آب‌ مصرفی، سرمایش و گرمایش، اطفاء حریق و آتش نشانی، فاضلاب و آب باران و کاربری های مختلف دیگر در حوزه های صنعتی و ساختمانی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وظیفه ی راد، مانند انکر بولت، نگهدارنده و ثابت کننده ساپورت جهت اتصال و نصب کاربری های گوناگونِ ذکر شده است.

کاربرد راد بولت در عملیات عمرانی و سازه:
راد تمام رزوه یا راد بولت یا انکر راد در عملیات عمرانی جهت نصب سازه های فولادی به بتن مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال: برای نصب بیس پلیت در فونداسیون جهت بنای ستون های فولادی، نصب بیس پلیت جهت علم کردن تیرها و دکل های برق و کاشت های شیمیایی در ساختمان از این انکر راد ها استفاده میگردد.

 

نحوه ی کاشت انکر بولت مکانیکی

 

تفاوت رادهای تمام رزوه و میلگردهای سر رزوه دار:

با توجه به کاربرد راد تمام رزوه و در نظر گرفتن خواص و ویژگی های مورد نیاز، با استفاده از تجهیزات به روز و دقت بالا در کارخانه، تولید راد بولت انجام می شود، در صورتی که میلگرد سر رزوه دار در کارگاه های کوچک و با تجهیزاتی با دقت پایین رزوه می گردند.
با توجه به عدم کنترل کیفیت مناسب و همچنین فرآیند غیر دقیق کارگاه جهت رزوه کردن میلگرد، محصول تولید شده معمولا آسیب دیده است.
جهت تولید راد تمام رزوه از مفتول ها و میلگردهای بدون آج و ساده استفاده می شود، در صورتی که برای تولید میلگرد های سر رزوه دار، عموماً میلگرد های آجدار مورد استفاده قرار می گیرد که همین موضوع از عوامل تاثیر گذار در کیفیت نهایی محصول است.
همخوانی با مهره های استاندارد: به دلیل روش های مورد استفاده در فرآیند رزوه دار کردن میلگرد، استفاده از این نوع میلگردها در حین نصب کاربر را دچار مشکل کرده در صورتی که انکر رادهای تمام رزوه دارای بهترین همخوانی با مهره های استاندارد هستند.
 

 

 

روش های تولید راد تمام رزوه:


1- تولید راد بولت به روش حدیده کاری یا ماشین کاری (Die Threading)

2- تولید راد بولت به روش رولینگ (Thread Rolling)

 

 

پیچ متری:
پیچ متری در واقع راد تمام رزوه ای با طول استاندارد یک متر می باشد. البته با توجه به نیاز و تعداد مورد نظر امکان تولید پیچ متری در هر طولی وجود دارد. از پر مصرف ترین طول ها میتوان به یک متر و بیست سانتی، سه متری و پنج متری اشاره کرد.

 

عمران سازه ساختمان...
ما را در سایت عمران سازه ساختمان دنبال می کنید

برچسب : راد بولت ,انکر راد ,راد تمام رزوه ,انکر بولت ,پیچ متری, نویسنده : سجاد مجرد sajjadmojarrad بازدید : 156 تاريخ : 30 خرداد 1400 ساعت: 12:54

چسب بتن

چسب بتن از مصالح کاربردی و پراهمیت در صنعت ساخت و ساز است. کاربرد این ماده و افزودن آن به بتن موجب ارتقا کیفیت آن می‌گردد بدین ترتیب که خواص منحصر به فردی مانند: افزایش مقاومت خمشی، کششی و دوام بیشتر را در بتن ایجاد میکند.

چسب‌ بتن عموماً ساخته شده از محلول‌هاى کلوئیدى از پلیمرهاى مختلف در آب هستند که مقاومت کششى، خمشى و همچنین دوام بتن را افزایش مى‌دهند. وزن مخصوص چسب بتن در اغلب موارد به میزان 1 گرم بر سانتی‌متر مکعب می‌باشد.

این محصول علاوه بر بالابردن قدرت چسبندگی بتن، در ترمیم سطوح بتنی، افزایش مقاومت بتن (بالا بردن استحکام بتن) و اتصال بتن بین ملات جدید و قدیم نیز کاربرد دارد، ولی مهم‌ترین خاصیت چسب بتن‌ افزایش چسبندگی بتن است که‌ کاملاً هموژن بوده و مقاومت کششی، خمشی و همچنین دوام بتن را بالا می‌برد و از ایجاد ترک در بتن و تبله کردن آن جلوگیری بعمل می آورد.

 


کاربرد چسب بتن:

  • ترمیم بتن فرسوده
  • جلوگیری از ایجاد ترک در بتن
  • اتصال میلگرد به بتن
  • آب بندی بتن
  • افزایش خاصیت چسبندگی
  • افزایش مقاومت مکانیکی

 

ویژگی ها و مزایای چسب بتن:

  • مهمترین ویژگی چسب بتن، افزایش 4 برابری چسبندگی ملات متشکل از چسب است
  • کاهش نفوذپذیری (آب بندی) در بتن
  • کاهش ترک و افزایش حجم بتن
  • افزایش 50 درصدی مقاومت خمشی بتن
  • افزایش مقاومت بتن در برابر یخ زدگی
  • افزایش مقاومت مکانیکی و طول عمر بتن
  • افزایش مقاومت در برابر مواد شیمیایی

 

انواع چسب بتن:

چسب های بتن دارای انواع متفاوتی می باشند که به طور کلی به دو دسته ی زیر تقسیم بندی می شوند:

  • چسب بتن اپوکسی
  • چسب بتن لاتکس یا پلیمری

 

چسب بتن اپوکسی:

چسب بتن اپوکسی چسبی دو جزئی قدرتمند بر پایه رزین اپوکسی اصلاح شده و هاردنر می باشد که از مقاومت مکانیکی و قدرت چسبندگی بسیار زیادی برخوردار بوده. از کاربردهای استفاده از این چسب می توان به: 1-افزایش دوام بتن 2-پیوند دادن بتن جدید به بتن قدیم 3-آب بند کننده قدرتمند داخلی بتن، اشاره کرد.

 

چسب بتن لاتکس یا پلیمری:

چسب بتن لاتکس یکی دیگر از پیوند دهنده‌هایی است که می توان از آن برای اتصال سطوح بتنی استفاده کرد چسب بتن پلیمری به عنوان یک افزودنی بر پایه لاتکس طراحی شده که همراه سیمان پرتلند و ماسه تشکیل ملات پر مقاومتی را میدهد. از کاربردهای استفاده از این چسب می توان به: 1- نصب سرامیک روی دیوار و کف‌، نصب سنگ مرمر‌، موزائیک‌، کاشی و ... 2-به عنوان لایه پیوند‌ زا در ترمیم سازه‌های بتنی، اشاره کرد.

 


انواع دیگر چسب بتن:

1- چسب بتن لاتکس ویژه:

این چسب مایع غلیظ امولسیونی بر پایه پلیمرهای اصلاح شده است، در مکان‌هایی که نیاز به مقاومت در برابر آب‌، مواد شیمیایی و سایش می باشد به کار می‌رود‌ مانند: استخرها‌، کارخانه‌های لبنیات‌، صنایع غذایی‌، کشتارگاه و غیره‌. از این چسب می توان به عنوان یک افزودنی به همراه چسب‌های پودری جهت ایجاد انعطاف استفاده نمود. از کاربردهای استفاده از این چسب می توان به: 1-تهیه ملات آب بند 2-ساخت ملات‌های چسبنده بر روی بتن و ملات‌های قدیمی 3-ترمیم سطوح بتنی و سیمانی اشاره کرد.

 

2- چسب کاشت میلگرد

چسب کاشت آرماتور و بولت یک چسب دو جزیی بر پایه رزین اپوکسی می باشد که جزء دیگر آن به عنوان هاردنر بر پایه پلی آمین است. از این محصول به منظور کاشت آرماتور و بولت استفاده می گردد، این نوع چسب ها در دو نوع در بازار ایران موجود هستند نوع حجمی آن که به صورت 2 جزیی و سه جزیی تولید می شوند و نوع کارتریجی آن که به صورت تزریقی به وسیله ی گان تزریق مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 


کاربرد چسب کاشت میلگرد:

  • کاشت آرماتور و انکربولت
  • نصب صفحات فلزی بر روی سطوح عمودی و افقی بتن
  • قابلیت نصب:
  • سازه های فلزی
  • کناف ها
  • زیر ساخت های نما
  • ماشین آلات
  • گارد ریل ها
  • فریم های درب و پنجره
  • سازه های چوبی و ...
  • کاربرد در صنایع مختلفی از جمله ساختمانی، تونل سازی، سدسازی، ریلی، بنادر و غیره

 

انواع چسب کاشت میلگرد کارتریجی:

چسب های کاشت میلگرد کارتریجی، دو جزئی می باشند که عموماً جزء اول بر پایه رزین اپوکسی، پلی استر و وینیل استر و جزء دوم به عنوان سخت کننده بر پایه پلی آمین می‌باشد.

 


- چسب کاشت میلگرد اپوکسی خالص

مقاومت شیمیایی: عالی

نمونه چسب های کاشت میلگرد اپوکسی خالص:

  • HILTI – RE100
  • HILTI – RE500 V3
  • ABADGARAN – RA500
  • FISCHER – FIS-EM PLUS
  • INDEX – MOPUR3

 

- چسب کاشت میلگرد وینیل استر

مقاومت شیمیایی: بسیار بالا

نمونه چسب های کاشت میلگرد وینیل استر:

  • APOLO – VYSF

 

- چسب کاشت میلگرد اپوکسی اکریلات

مقاومت شیمیایی: بالا

نمونه چسب های کاشت میلگرد اپوکسی اکریلات:

  • AKFIX – C920
  • ST 30

 

- چسب کاشت میلگرد پلی استر

مقاومت شیمیایی: متوسط

نمونه چسب های کاشت میلگرد پلی استر:

  • CHEMFIX – PESF
  • APOLO – PYSF
  • ZETTEX
  • MEMO HOT

 

عمران سازه ساختمان...
ما را در سایت عمران سازه ساختمان دنبال می کنید

برچسب : چسب بتن ,چسب بتن اپوکسی ,افزودنی بتن ,چسب کاشت میلگرد ,کاشت میلگرد تهران, نویسنده : سجاد مجرد sajjadmojarrad بازدید : 175 تاريخ : 1 تير 1400 ساعت: 10:58

کاشت میلگرد چیست؟

ممکن است در طول دوره احداث یک سازه بتنی، به دلایل متفاوتی اعم از اصلاح یا تغییرات در نقشه اجرایی و یا نیاز به گسترش سازه بتنی در دوره بهره برداری، لازم باشد در بتن موجود میلگردی با سایز مشخص کاشته شود.

بنابراین کاشت میلگرد یا آرماتور از روش‌ های تقویت و مقاوم ‌سازی سازه ‌های بتنی است که این امکان را به ما می‌ دهد تا بتوانیم به ‌راحتی تغییرات صورت گرفته در نقشه ‌های اجرایی یا طرح‌ های مقاوم ‌سازی را پیاده سازی کنیم. با استفاده از روش کاشت میلگرد، این قابلیت فراهم می شود تا اتصال بتن جدید به قدیم و اتصال اجزا و سازه های فولادی به سازه های بتنی موجود صورت گیرد.

 

کاشت میلگرد

 

هدف از کاشت میلگرد در بتن می تواند یکی از موارد زیر باشد:

- اتصال المان جدید سازه ای به ستون موجود

- کاشت میلگرد در ستون جهت اجرای شمشیری راه پله

- اتصال تیر بتنی در ستون اجرا شده

- امتداد ستون در جهت ستون موجود

- اضافه کردن کنسول در ساختمان

- اصلاح محل و جابجایی ستون بر روی فنداسیون

 

 

امروزه به دلیل عملکرد عالی کاشت میلگرد در مبحث مقاوم‌ سازی سازه‌ ها، روش‌ های دیگر تقویت سازه کم اهمیت‌ تر شده‌ اند.

مزایای استفاده از روش کاشت میلگرد:

  • امکان تغییر ابعاد فنداسیون‌ در جداره‌ های داخلی و خارجی
  • امکان تبدیل فنداسیون‌ منفرد به نواری و نواری به حالت گسترده
  • امکان ساخت دیواره های جدید و گسترش ساختمان بدون نیاز به تخریب
  • با استفاده از کاشت میلگرد می ‌توان تیرهای کنسولی را گسترش داد.
  • جهت تغییر کاربری ساختمان ‌ها مثلاً از مسکونی به تجاری بهترین و مقرون به صرفه ‌ترین روش استفاده از کاشت میلگرد است
  • می‌ توان با روش کاشت میلگرد از تخریب دیوارهای سست شده در ساختمان ‌های قدیمی جلوگیری کرد.

 

چسب کاشت میلگرد

 

یکی از ارکان اصلی عملیات کاشت میلگرد در بتن، چسب کاشت میلگرد می باشد.

این نکته از این بابت حائز اهمیت است که وظیفه ی اصلی تثبیت میلگرد و آرماتور در بتن اجرا شده، بر عهده ی چسب کاشت میلگرد می باشد، بنابراین با توجه به نوع کاربری و میزان بار وارده به سازه، نوع چسبی که انتخاب می شود متفاوت خواهد بود. چسب کاشت میلگرد ماده‌ ای شیمیایی است که بر پایه رزین های اپوکسی، پلی استر و وینیل استر تولید می گردد.

 

چسب کاشت میلگرد

چسب کاشت آرماتور و بولت یک چسب دو جزیی بر پایه رزین اپوکسی، پلی استر و یا وینیل استر می باشد که جزء دیگر آن به عنوان هاردنر بر پایه پلی آمین است. از این محصول به منظور کاشت آرماتور و بولت استفاده می گردد، به طور معمول این چسب ها بصورت کارتریجی در بازار موجود می باشند که اگر جزء دوم داخل محفظه ی جزء اول باشد تک محوره و در صورت جدا بودن محفظه ی دو جزء از یکدیگر، دو محوره نامیده می شوند.

 

 

 

انواع چسب کاشت میلگرد کارتریجی:

چسب های کاشت میلگرد کارتریجی، دو جزئی می باشند که عموماً جزء اول رزین بر پایه اپوکسی، پلی استر و وینیل استر و جزء دوم به عنوان سخت کننده بر پایه پلی آمین است. که از لحاظ مقاومت به ترتیب زیر می باشند:

 

چسب کاشت میلگرد اپوکسی خالص

چسب کاشت میلگرد وینیل استر

چسب کاشت میلگرد اپوکسی اکریلات

چسب کاشت میلگرد پلی استر

 

عوامل موثر بر انتخاب چسب کاشت میلگرد:

نوع کاربری اعم از سازه ای و یا غیر سازه ای

بتن موجود ترک دار است و یا بدون ترک

فاصله کاشت از لبه ی آزاد بتن چه مقدار است

آیا محل کاشت میلگرد دارای عوامل خورنده است؟ مانند سازه ی ساحلی

میزان رطوبت در حفره

مقاومت فشاری و برشی بتن موجود

بررسی اتصال از لحاظ دینامیکی و لرزه ای

هر کدام از نکات فوق، بر انتخاب چسب کاشت میلگرد تاثیر می گذارد و می بایست چسبی انتخاب گردد که بتواند نیاز های موجود در عملیات کاشت را برآورده سازد.

 

 

چسب کاشت میلگرد هیلتی:

یکی از بهترین برند های تولید کننده چسب کاشت میلگرد برند هیلتی (HILTI) است. چسب کاشت میلگرد هیلتی غالباً ساخته شده از رزین های پایه اپوکسی دو جزیی با درصد اختلاط مشخص می باشند که توسط دستگاه تزریق (گان) داخل سوراخی که در بتن ایجاد شده است تزریق می گردد. لازم به ذکر است جهت درگیری بیشتر چسب کاشت میلگرد هیلتی با دیواره سوراخ موجود باید داخل سوراخ توسط فشار باد و همچنین فرچه های دوار تمیز گردد به گونه ای که عاری از هر گونه گرد و غبار باشد.

 

چسب کاشت هیلتی

 

ویژگی ها و مزایای چسب کاشت میلگرد هیلتی:

  • عملکرد و قدرت فنی بالا بر اساس تأییده های بین المللی
  • مناسب سوراخ های کُرگرفته شده نیز می باشد
  • استفاده در چهار فصل، به عنوان مثال چسب کاشت میلگرد RE500 V3 هیلتی، از دمای 5- درجه سانتی گراد قابل استفاده است.
  • کیورینگ یا عمل آوری آهسته در نتیجه انعطاف پذیری بالا در اجرای اتصالات
  • مناسب جهت استفاده در سوراخ های پر شده از آب، حتی سوراخ های زیر آب

 

 

 

انواع چسب کاشت میلگرد هیلتی:

چسب کاشت میلگرد هیلتی RE500

چسب کاشت میلگرد هیلتی HY200

چسب کاشت میلگرد هیلتی RE100

چسب کاشت میلگرد هیلتی MMPLUS

 

 

چسب های کاشت میلگرد هیلتی از بهترین چسب های موجود در بازار ایران می باشند و هرکدام دارای خاصیت های گوناگونی هستند که پس از بررسی عوامل ذکر شده و همچنین مشخصات فنی هر کدام یک از چسب های کاشت میلگرد هیلتی، چسب مناسب انتخاب می گردد.

 

عمران سازه ساختمان...
ما را در سایت عمران سازه ساختمان دنبال می کنید

برچسب : چسب هیلتی ,چسب کاشت میلگرد ,کاشت آرماتور ,کاشت میلگرد, نویسنده : سجاد مجرد sajjadmojarrad بازدید : 176 تاريخ : سه شنبه 1 تير 1400 ساعت: 17:33

سلام، اگر مهندس اجرایی ساختمان یا پیمانکار ساختمان هستید به شما پیشنهاد میدهم تا این بلاگ را مطالعه بفرمائید. اینجا میخواهم در مورد تخریب بتن و همچنین معرفی بهترین روش برای تخریب بتن صحبت کنم.

با توجه به رشد چشمگیر صنعت ساخت و ساز و افزایش سازه های بتنی، تخریب بتن نیز روز به روز افزایش یافته است، ممکن است سازه های بتنی در حین احداث و یا حتی در زمان بهره برداری نیازمند تخریب باشند، درواقع به عملیات جداسازی و حذف کنترل شده ی بتن، تخریب بتن گفته می شود.

 با توجه به این نکته که بتن مسلح در در اکثر سازه های عمرانی نقش پررنگی دارد تخریب بتن مسلح نیز می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد، مانند تراکم میلگردهای مدفون در بتن بنابراین تخریب بتن مسلح نیازمند روش های مختص به خود است.

استفاده از ابزارآلات پنوماتیکی یا هیدرولیکی مانند بیل مکانیکی می تواند باعث افزایش قدرت تخریب شود. اما این روش شامل برخی محدودیت های اجرایی نیز است مانند تولید صدا، گرد و غبار و لرزش.

بهترین روش جهت تخریب بتن استفاده از چکش برقی یا همان هیلتی است!

 

پیکور برقی یا چکش برقی ابزار قدرتمندی هستند که در کارهای ساختمانی برای تخریب انواع بتن غیر مسلح و بتن مسلح استفاده میشوند همچنین در سایز های مختلف بر اساس وزن دسته بندی می گردند و از ۶ تا ۳۲ کیلویی موجود می باشند.

هیلتی یا همان چکش تخریب Demolition Hammer یکی از بزرگترین ابزار های برقی، شارژی و بنزینی جهت تخریب بتن به حساب می آید که با آن میتوان سطوح مختلفی مانند ستون های بتنی، دیوار و کف های بتنی را تخریب نمود. شرکت هیلتی اولین و معتبرترین سازنده چکش های برقی قدرتمند در دنیا می باشد که در میان مردم استفاده از واژه هیلتی برای تمام پیکور یا چکش های برقی مرسوم است و بیشتر پیکور برقی را بعنوان هیلتی می شناسند.

 

پس تا به اینجا در مورد تخریب بتن و بهترین ابزار جهت انجام تخریب بتن مسلح توضیحاتی ارائه شد، در ادامه انواع چکش تخریب یا هیلتی بر اساس وزن را بیان می کنیم و همچنین سایتهایی را جهت اجاره هیلتی و چکش برقی معرفی میکنم، پس لطفا با من همراه باشید.

 

- چکش برقی 7 کیلو، مناسب جهت تخریب های سبک و ظریف

این چکش برقی در رده چکش های برقی کوچک قرار میگیرد و قابل استفاده برای تخریب کاشی سرامیک دیوار ، تخریب یا مضرس کردن گچ و خاک یا ملات دیوار، کندن چاه و کلیه کارهای سبک می باشد.


- چکش برقی 10 کیلویی برقی مناسب برای انواع تخریب دیواری از قبیل سنگ نما آجر بلوک هبلکس ملات بغیر از دیوار بتنی مسلح و مناسب برای حفر خاک و چاه.


- چکش برقی 16 کیلویی مناسب برای انواع تخریب نیمه سنگین و سنگین از قبیل تخریب دیوار آجری، دیوار بتنی، تخریب کفسازی سنگ و سرامیک واحدهای آپارتمانی، تخریب انواع سقف جهت بازشو و داکت و ... تقریبا مناسب برای همه نوع تخریب بجز تخریب های خیلی سبک و ظریف.


- چکش برقی ۳۰ کیلویی مناسب برای تخریب بتن های حجیم با مقاومت بالا مانند فنداسیون تخریب آسفالت تخریب سقف تیرچه، سقف متال دک یا عرشه فلزی - سقف دال بتونی - سقف کامپوزیت - کفسازی مسلح و غیر مسلح.

پیکور برقی ۳۰ کیلویی از لحاظ قدرت قابل رقابت با پیکور بادی است، که با توجه مزیتهای دیگری مانند حمل و نقل آسان، قیمت ارزانتر در اولویت اول کارفرمایان و پیمانکاران ساختمانی قرار میگیرد.

 

در اینجا لینکهایی در مورد تخریب بتن و اجاره هیلتی خدمت شما معرفی میکنم:
تخریب بتن
تخریب بتن با روش های مکانیکی
تخریب بتن و سنگ
اجاره هیلتی
هیلتی چیست؟

عمران سازه ساختمان...
ما را در سایت عمران سازه ساختمان دنبال می کنید

برچسب : چکش برقی ,تخریب بتن ,هیلتی ,اجاره هیلتی, نویسنده : سجاد مجرد sajjadmojarrad بازدید : 158 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1400 ساعت: 14:27